Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

Ευτέρπη!

Όχι δεν μιλάω για τη γνωστή μούσα αλλά για κάτι πολύ πιο πεζό, το πρώτο μου αυτοκίνητο. Ένα Citroen GS μοντέλο του 1979. Το αγόρασα τότε το μακρινό πια 1991 από ένα φίλο μου.
Πάντα πλακατζής ο Δημήτρης: "Στο δίνω με την αυστηρή προϋπόθεση να μην αλλάξεις το όνομά του το λένε Ευτέρπη", γέλασα. Πήρα τα κλειδιά και έκανα την πρώτη βόλτα με δικό μου αυτοκίνητο, νέος οδηγός βλέπετε. Μετά δυο μήνες το οδήγησα στην Πάτρα από την Καλαμάτα, σπούδαζα ακόμα και ήταν το πρώτο μου ταξίδι.
Ιδιόρρυθμο αυτοκίνητο το GS, αερόψυκτο με δισκόφρενα πίσω από τότε. Η υδροπνευματική του ανάρτηση μοναδική πατέντα της Citroen σίγουρη και άνετη ξένιζε όσους αμύητους έβλεπαν το αμάξωμα να σηκώνεται σιγά σιγά καθώς η μηχανή έδινε υδραυλική πίεση στις σφαίρες της ανάρτησης.
Όλο το σύστημα δούλευε με το πράσινο υδραυλικό υγρό LHM, ανάρτηση και φρένα...
Τα χρόνια πέρασαν η Ευτέρπη έδειχνε πια την ηλικία της. Κάποια στιγμή έμεινα από συμπλέκτη, κάποια άλλη μια βλάβη στα ηλεκτρικά της, κάποια άλλη φορά διαρροή υδραυλικού υγρού. Κόντεψα να μείνω από φρένα μέσα στην κίνηση και οδήγησα σιγά σιγά στο συνεργείο αφού συμπλήρωσα λίγο από το πράσινο "αίμα" που έχανε η γέρικη πια Ευτέρπη.
Ήρθε ο καιρός για καινούργιο αυτοκίνητο, μια αγγελία στην τοπική εφημερίδα και η Ευτέρπη έφυγε. Πήγα μια βόλτα με τον αγοραστή του εξήγησα τις ιδιομορφίες του αυτοκινήτου, του έδωσα τα κλειδιά και ανταλλάξαμε χειραψία.
Οδηγώ πια ένα αξιόπιστο Toyota Corolla, κι όμως είναι ώρες ώρες που σκέφτομαι το παλιό μου GS... Πέρυσι το είδα κάπου στην Καλαμάτα παρατημένο, να σαπίζει πια. Στο επόμενο ταξίδι μου δεν το είδα στο ίδιο μέρος...



Σκοτώνουν τ' άλογα όταν γεράσουν...

6 σχόλια:

jacki είπε...

Αχ η Ευτέρπη.. Φαντάζομαι όμως ότι αν την οδηγούσες τώρα θα σε έβγαινε η ψυχή.. Πάντως όλα τα παλιά αντικείμενα μας γεμίζουν όμορφες και νοσταλγικές μνήμες.

Antianemikos είπε...

Έτσι είναι jacki μου... Δενόμαστε με τα άψυχα πολλές φορές και αυτό δεν σημαίνει πως δενόμαστε με το ίδιο το αντικείμενο αλλά με τις μνήμες που μας φέρνει η θύμησή του.
Καλή σου μέρα

Ανώνυμος είπε...

Η «Ευτέρπη» γεννήθηκε το 1979, την «παντρεύτηκες» το 1991, της έδωσες «διαζύγιο» (άγνωστη ημερομηνία) και πήρες μια νεότερη Γιαπωνέζα…. Χμμ.. εμένα γιατί οι ημερομηνίες αυτές μου έχουν κάνει τόση εντύπωση; Ίσως κάτι να θυμάμαι και ειδικά το 1991…

Καλό βράδυ να έχεις!

ILive2LoveMe είπε...

Αν μπορούσε η Ευτέρπη να μιλήσει... πόσα και πόσα άραγε θα έλεγε , θα μαρτυρούσε, θα κράταγε μυστικά. Κατανοητό το δέσιμο. Έτσι κάπως νιώθουμε όλοι για κάποια πράγματα, ανθρώπους , καταστάσεις. Καλοτάξιδο το καινούριο.
Φιλιά.

Antianemikos είπε...

μωβ κρινάκι
Από την ήπειρο(Ευρώπη)πήγα σε ένα νησί(Ιαπωνία)...
Και ξέρεις κάτι; Εσύ λες για το 1991, μέτα τη συγγραφή της ανάρτησής μου θυμήθηκα πως το πρώτο ταξίδι στην Πάτρα σαν οδηγός το έκανα 2/3...
Καλή σου μέρα, σε φιλώ

Antianemikos είπε...

ilive2loveme
Έτσι είναι καλή μου φίλη. Πόσα πράγματα θα μπορούσε να πει το παλιό μου αμάξι. Και το δικό μου και όλων μας. Έχω ακούσει και άλλους φίλους να λένε το ίδιο...
Ευχαριστώ για τις ευχές αν και δεν είναι πια καινούργιο ούτε το Toyota :-)
Φιλιά