Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

Μπαίνουμε στον Υδροχόο

... και θ' ανάψουνε φωτιές λέει το τραγούδι. Τι είναι όμως η εποχή του Υδροχόου; Ας το πω απλά και όποιος θέλει το ψάχνει σε επιστημονικά βιβλία. Το επίπεδο της τροχιάς της Γης τέμνει τον ουράνιο ισημερινό σε δύο σημεία το ένα ονομάζεται γ και το άλλο γ'. Ο άξονας της Γης έχοντας μια κλίση 23.4 μοίρες περίπου κάνει να υπάρχει η αλλαγή των εποχών. Τη σημείο γ στην αρχαιότητα βρισκόταν στον αστερισμό του Κριού και όταν ο ήλιος βρίσκονταν εκεί κατά την εαρινή ισημερία συμβόλιζε την άνοιξη και το ορμητικό ξύπνημα της φύσης που τόσο καλά το συμβολίζει ο αστερισμός του Κριού. Το σημείο γ και γ' όμως κινούνται σιγά σιγά λογω μιας κίνησης που ονομάζεται μετάπτωση των ισημεριών (εαρινής και φθινοπωρινής) η Γη είναι σαν μια τεράστια σβούρα που παλαντζάρει αιώνια με περίοδο 26.000 ετών περίπου...

Η κίνηση αυτή οφείλεται στην έλξη του Ήλιου και της Σελήνης πάνω στο ισημερινό εξόγκωμα της Γης. Κατά τα δύο χιλιάδες χρόνια απο την αρχαιότητα το σημείο γ βρίσκεται πια στους Ιχθείς. Στην εαρινή ισημερία ο ήλιος είναι κατά συνέπεια εκεί και όχι στον Κριό πια και σιγά σιγά μετακινείται το εαρινό ισημερινό σημείο προς τον Υδροχόο...


Τα ζώδια λοιπόν είναι όλα λάθος. Αν είστε σύμφωνα με τα ωροσκόπια Παρθένος τότε έχετε γεννηθεί με τον ήλιο στον αστερισμό του Λέοντα... και πάει λέγοντας...

Η θέση του ήλιου κατά την ημερομηνία γέννησης του υποφαινόμενου. Το ζώδιό μου είναι Παρθένος και όπως βλέπετε εκείνη την ημέρα ο ήλιος ήταν καταμεσής στον Λέοντα

Σε λίγο θα είστε και ένα ζώδιο πιο πρίν, όταν μπούμε στην εποχή του Υδροχόου ενώ αν διαβάσετε πως ο Κρόνος βρίσκεται στην Παρθένο και κοιτάξετε στον ουρανό θα δείτε πως είναι στον αστερισμό του Λέοντα... Κι όμως τόσοι και τόσοι πιστεύουν στην αστρολογία. Κάπου διάβασα πως στις ΗΠΑ ποσοστό πάνω από 50% πιστεύει πως έχει κάποια βάση ενώ ο Ronald Reagan είχε και προσωπικό αστρολόγο που τον συμβουλευόταν για τις πολιτικές αποφάσεις του(!!!) Οι πιστοί της παρά τη σωρεία επιστημονικών αλλά και απλά λογικών επιχειρημάτων δεν αλλάζουν γνώμη. Γιατί; Κατά τη γνώμη μου η πίστη στην αστρολογία έχει θρησκευτικά χαρακτηριστικά που απευθύνονται στο θυμικό και όχι στη λογική. Δεν θα πειστεί ο πιστός μιας θρησκείας ότι έχει λάθος, δεν τον ενδιαφέρουν λογικά επιχειρήματα θέλει κάπου να πιαστεί, το ίδιο και ο πιστός της αστρολογίας. Θα σβήσει η αστρολογία κάποτε; Όχι δεν πιστεύω πως θα γίνει κάτι τέτοιο, όπως ούτε η θρησκεία θα σβήσει. Δεν εξετάζω για τη θρησκεία τη χριστιανική ή οποιαδήποτε άλλη αν είναι σωστή ή λάθος, απλά επισημαίνω τι κατά τη γνώμη μου καλύπτει... Την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου. Ωστόσο θα έλεγα σε όσους αναγνώστες μου, σίγουρα υπάρχουν, που δίνουν βάση στην αστρολογία όχι, να μην ασχοληθούν με την αστρονομία αν δεν τους αρέσει, ούτε θα το παίξω σωστός προσπαθώντας να τους πείσω πως έχω δίκιο απλά θα τους πω να διαβάσουν τους όμορφους μύθους που υπάρχουν για τους αστερισμούς και όταν βρεθούν μόνοι ή με το ταίρι τους κάτω από έναν σκοτεινό ουρανό ας κοιτάξουν ψηλά την ομορφιά του, ας αναρωτηθούν τι μυστήρια κρύβονται εκεί έξω κι ας σκεφτούν γιατί η αστρονομία είναι η αρχαιότερη επιστήμη... και γιατί οι έλληνες έχουμε τη λέξη άνθρωπος... Δηλαδή ΑΝΩ-θρώσκων

Καλό μήνα σε όλους σας αγαπημένοι μου αναγνώστες, ας ευθυμήσουμε και λίγο :-)


11 σχόλια:

Antianemikos είπε...

Άντε μάθατε και το ζώδιό μου παρότι δεν το έχω βάλει στο προφίλ :-)

Ερατώ είπε...

Καλημέρα!
Χαίρομαι που σε βρίσκω εδώ, στο γαλαξία!
Όλοι εμείς, τα κατάλοιπα της αστρικής σκόνης από το θάνατο ενός άστρου ξαναγίναμε ζωή!
Συμφωνώ με όσα λες στην ανάρτηση, άλλωστε είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα.
Καλό σου μήνα.

Antianemikos είπε...

Καλώς όρισες καλή μου φίλη στη μικρή μου διαδικτυακή γωνιά.
Δεν είναι μεγαλειώδες να σκέφτεσαι πως ο εκρηκτικός θάνατος ενός άστρου δισεκατομμύρια χρόνια πρίν έφτιαξε τα υλικά μας;... Δεν το χωράει ο νους του ανθρώπου...
Σου εύχομαι να έχεις μια όμορφη Κυριακή και καλό σου μήνα

ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΧΩΡΙΣ ΑΡΩΜΑ είπε...

Antianemike μου,

Τι επίπεδο άγγιξες Κυριακάτικα…μια μέρα χαλάρωσης, ηρεμίας…Εσύ δεν ησυχάζεις ποτέ;
Από τις ωραιότερες αναρτήσεις σου…με ουσία και γνώση.
Πολύ χαίρομαι που μας κάνει την τιμή και τα μοιράζεσαι όλα αυτά μαζί μας και με τόσους άλλους και με μένα που είμαι «άσχετη» στου νόμου τα άστρα…

Καλό μήνα να έχεις!
Πολλά φιλιά!

Antianemikos είπε...

Ευωδιαστό μου "άοσμο" λουλούδι,
ξέρεις πως είμαι ανήσυχο πνεύμα :-)
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Έτσι κι αλλιώς αυτό το μπλογκάκι είναι για να μοιράζομαι κομμάτια της ψυχής και του μυαλού μου.
Μη φοβάσαι και εσύ και εγώ και όλοι μας είμαστε κάτω από το νόμο των άστρων... Από κει ερχόμαστε... Και για να θαυμάσουμε την λεπτεπίλεπτη ομορφιά είτε του ουρανού είτε ο,τιδήποτε άλλου το μόνο που χρειαζομαστε είναι καθαρή και αθώα ψυχή... Σαν μικρού παιδιού.
Καλό σου μήνα και πολλά φιλιά!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ.ΕΓΩ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ.

Antianemikos είπε...

Καλώς όρισες αγαπητέ φίλε. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Να έχεις έναν καλό μήνα επίσης. Καλό σου βράδυ!

ILive2LoveMe είπε...

Ενημερωτική ανάρτηση και όμορφη. :) Δεν ξέρω πολλά από αστρονομία. Ακόμη βέβαια μπορώ να ξεχωρίσω κάποιους αστερισμούς και χαίρομαι που ξέρω έστω αυτό. Όσο για τα υπόλοιπα... δεν είμαι ακόλουθος της αστρολογίας.
Καλό μήνα, φιλιά.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφο κείμενο και κατατοπιστικό ειδικά για τους αδαείς της αστρολογίας και αστρονομίας !
Μια μικρή παρατήρηση , το βιντεάκι με το τραγούδι και την τραγουδίστρια εντελώς εκτός κλίματος!

Antianemikos είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια καλή μου ILive2LoveMe.
Το ότι διακρίνεις μερικούς αστερισμούς πίστεψέ με σε βάζει σε μια κατηγορία ελαχίστων που το καταφέρνουν :-)
Φιλιά και καλό σου βράδυ

Antianemikos είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Ισμήνη. Τώρα σχετικά με το βιντεάκι το έβαλα να γελάσουμε... Πέρα από την πλάκα είναι θλιβερό που κάποιοι στα σοβαρά σκέφτονται το αν ταιριάζουν ή όχι με κάποιον άλλο κρίνοντας από τα ζώδια...
Φιλιά και καλό σου βράδυ